Według
Eurostatu 30% zatrudnienia w Unii Europejskiej koncentruje się w
mikroprzedsiębiorstwach – bez 10 pracowników – liczba ta w krajach
takich jak Szwecja wynosi 22,4%, a w Hiszpanii 41%. Problemem tego
rodzaju MŚP lub małych przedsiębiorców jest ich trwałość, a tym samym
zdolność do zatrudnienia. Według tych samych statystyk przetrwanie tego
rodzaju małych firm w pierwszych pięciu latach nie osiąga średnio 50%,
przy czym liczby te wynoszą od 48% we Francji do 54% we Włoszech, 58% w
Wielkiej Brytanii lub 61% w Hiszpanii. (W Szwecji 76% przetrwa pierwsze 3
lata).
Dane te są wzmocnione na arenie międzynarodowej, dzięki najnowszym
badaniom Bloomberga, które pokazują, że 80% przedsiębiorców
rozpoczynających działalność ponosi porażkę w ciągu pierwszych 18
miesięcy. Z drugiej strony przetrwanie firm zatrudniających co najmniej
10 pracowników jest znacznie wyższe, z 20 punktami plus w Hiszpanii, 19 w
Niemczech, 6 we Francji, 3 w Wielkiej Brytanii i 1,2 we Włoszech.
Ponadto z biegiem lat odsetek zniszczonych miejsc pracy w
mikroprzedsiębiorstwach i małych przedsiębiorstwach jest wyższy, co
spowalnia ich wzrost, a także ich wkład w stabilność i szanse na
zatrudnienie. Ma to ogromny wpływ na lokalną i krajową gospodarkę,
biorąc pod uwagę ostatnie statystyki (Międzynarodowy Fundusz Walutowy,
2017), które odzwierciedlają, że w krajach takich jak Hiszpania 99% firm
zatrudnia mniej niż 50 pracowników, a 20 z nich zamyka się każdego dnia
(8% więcej w porównaniu do 2016 r.).
Czemu? To jest kluczowe pytanie. Na poziomie powierzchni głównym powodem
niepowodzenia firm jest po prostu brak gotówki. Oczywiście istnieje
szczególny powód każdej porażki przedsiębiorczej, a czasem wielu z nich:
przedsiębiorcom brakuje pieniędzy, zmiany rynkowe, rozpadają się
łańcuchy dostaw lub system regulacyjny utrudnia prowadzenie dochodowego
przedsiębiorstwa. Z tych powodów zakłada się, czy aktywność
przedsiębiorcza w danym miejscu jest wysoka, średnia czy niska.
Są to wszystkie ważne powody, ale oto jeden powód, który rzadko
słyszymy: przedsiębiorca po prostu nie miał talentu do pracy i nie
oznacza to, że nie ma inteligencji ani wiedzy o swoim sektorze, ale
wiele innych pojęć, które nie mają nic wspólnego z czynnikami
poznawczymi. Tak więc jedną rzeczą, której brakuje w tej dyskusji, są
atrybuty osoby, która jest w centrum firmy, podejmując codzienne decyzje
dotyczące prowadzenia działalności w wysoce niepewnych okolicznościach,
bez pełnych informacji. Mamy tutaj koncepcję nisko wykwalifikowanego
przedsiębiorcy, zarówno w zakresie umiejętności trudnych lub
technicznych, jak i umiejętności miękkich lub ludzkich, które są ważne
dla wyjaśnienia sukcesu lub porażki jakiejkolwiek firmy. To właśnie
tutaj psychologia przedsiębiorcy staje się niezwykle ważna. Nasze
badania pokazują, że talent, będący połączeniem cech osobowości i
zdolności intelektualnych, może wyjaśniać zróżnicowanie wyników
biznesowych ponad czynniki ekologiczne.
Tutaj, po wewnętrznej stronie przedsiębiorcy, może pracować coaching i inteligencja emocjonalna.
Nie ma to związku z informacjami finansowymi, wiedzą o biznesie,
doradztwem podatkowym itp., Ale z zarządzaniem innymi umiejętnościami,
takimi jak wypalenie zawodowe, brak motywacji, brak celów lub zachęt,
problemy z podejmowaniem decyzji, samoocena …
Aby to osiągnąć, projekt EFE realizuje następujące cele z trenerami,
przedsiębiorcami, liderami i menedżerami jako użytkownikami końcowymi:
- Aby zbudować silne partnerstwo sieciowe 7 organizacji uczestniczących w 6 krajach europejskich
oraz z działaniami skierowanymi do wszystkich krajów europejskich w celu wspierania wiedzy i rozwoju
strategie w EFE. - Rozwijanie zdolności przedsiębiorczych europejskich obywateli i organizacji jako jednego z kluczowych
cele polityczne dla UE. - Aby ustanowić program szkoleniowy, który towarzyszy użytkownikom końcowym w realizacji nabytych
umiejętności i plany treningowe.
Zdefiniuj znaczenie przedsiębiorczości i talenty niezbędne do sukcesu w biznesie.